Kıvanç Tatlıtuğ’u reklam yüzü yapan Mavi, TIME tarafından sürdürülebilir büyümede dünyanın en iyi 8’inci şirketi seçildi

TIME ve Statista’dan Dünyanın En İyi Şirketleri Araştırması

1923 yılında ABD’nin ilk haftalık haber dergisi olarak yayın hayatına başlayan TIME, küresel veri analizi platformu Statista ile birlikte hazırladığı “Dünyanın En İyi Şirketleri – Sürdürülebilir Büyüme 2025 (World’s Best Companies – Sustainable Growth)” araştırmasını kamuoyuyla paylaştı.

500 şirketin yer aldığı listede Apple, Amazon, Microsoft, Toyota ve diğer birçok küresel şirket devi, ya mali durumları yeterince büyümediği ya da analiz edilen dönemde (2021-2023) çevresel etkileri çok büyük olduğu için listede kendine yer bulamadı.

İLK 100’DE YER ALAN TEK TÜRK ŞİRKETİ: MAVİ

Türkiye’den listede ilk 100’e giren tek şirket ise Kıvanç Tatlıtuğ’un reklam yüzü olduğu Mavi oldu, 8. sırayı elde etti. Ayrıca Mavi, global hazır giyim-ayakkabı ve spor giyim kategorisinde 91,46 puanla sektör lideri konumuna yükseldi.

SIRALAMA KONUSUNDA YENİ METODOLOJİ

TIME ve Statista, ileriye yönelik potansiyeli en yüksek olan şirketleri belirlemek için olağanüstü finansal ve çevresel performans kriterlerini değerlendirdi. Yüksek gelir artışı ve karlılık yanı sıra, düşük karbon ayak izleri, az su tüketimi, düşük atık üretimi ve yeşil enerji kullanımı gibi çevresel etkenler de sıralamada etkili oldu. Bu yöntemle oluşturulan liste, geleneksel iş sıralamalarından farklı bir perspektif sunuyor.

patronlardunyasi.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir